Powered By Blogger

marți, 20 mai 2008

Poze Egipt






/



MUNCA,MUNCA.Dar pana cand?Asa ca am luat o scurta pauza si am decis sa plec intr-o vacanta scurta si sa vizitez Egiptul.O tara incarcata de mister si parfum exotic.Daca te astepti sa gasesti un lux nemaintalnit,nu-ti recomand sa o vizitezi dar pentru bagajul tau de experiente si cunostinte este un loc extraordinar.Daca iti place ceaiul de hibiscus,trebuie doar sa treci prin fata unui magazin si in foarte scurt timp primesti invitatia vanzatorului(de cele mai multe ori a patronului)sa intri si sa bei alaturi de el un ceai.O sa-ti prezinte o gama larga de uleiuri naturale si esente de parfum dar trebuie sa stii ca nu ai sanse sa parasesti magazinul fara un cadou si cateva cumparaturi facute.Si daca ai fost vazut intrand intr-un magazin,poti fi sigur ca le vei vizita pe toate sub pretextul aceluiasi ceai de hibiscus,care evident in final se lasa cu alte cumparaturi.Si tot asa.Nu uita sa spui ca esti roman!O sa-ti spuna imediat ca aduci la trasaturi cu un egiptean si ca romanii sunt minunati.Sunt tare draguti dar dupa patru magazine vizitate o sa ai senzatia ca asculti un disc stricat care se opreste continuu la acelasi fragment.Daca esti barbat si ai decis sa mergi in vacanta alaturi de iubita(si daca mai ai si "nenorocul" sa fie frumoasa)iti sugerez sa te incarci cu mult calm si cu zambet.Nu de alta dar o sa-ti ofere foarte multe camile daca "o faci uitata prin Egipt".Plus complimente peste complimente.Pentru o femeie este magulitor mai ales daca iubitul refuza 6.000 de camile,asta in timp ce o camila nu este ieftina(ca idee).
Daca alegi sa pleci in excursii(foarte important este sa le alegi pe cele care iti sunt oferite de catre agentia de turism),trebuie sa-ti spun ca soferii lor sunt un pic cam kamikaze.Merg cu 120-170km/h,cu autocarul si uita sa aprinda farurile noaptea.Nu trebuie sa stii limba araba ca sa intelegi semnele de circulatie,pentru ca nu exista,insa au sosele de o mie de ori mai bune ca la noi.
Bine,bine,plimbare,cumparaturi dar mancarea?Am o veste neplacuta.Noua nu ne-a placut.Ori pentru ca in general romanii gatesc foarte bine,ori datorita antipatiei pe care o poarta egiptenii rusilor(care sunt multi si merg si gratis din motive istorice pentru inca doi ani).Dar parerea nu este generala.AM INTALNIT SI ROMANI FERICITI!Au fost cativa care spuneau ca mancarea este buna.Sa nu te astepti la specialitati culinare egiptene.Cand am intrebat de ce nu mancam ceva deosebit ne-au spus de rusi(motivele enumerate mai sus) si au indus si motivul cum ca mancarea lor este foarte picanta.Hmm,asa sa fie.Ca sa nu ajungi sa mananci paine cu unt(mai stiu eu de unii)iti recomand sa comanzi in camera(nu este all inclusive dar este mancabila,chiar buna).Oricum si daca iti place mancarea lor,te rog sa ai grija sa pleci cu ceva pastile(Furazolidon)la tine,ca sa nu-ti strici vacanta.
Una peste alta,ti-am spus ca este o experienta si ca orice experienta,poate sa fie placuta sau neplacuta.Eu una as repeta-o cu placere de fiecare data.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Egiptul..o tara f frumoasa ce merita vizitata makr o data-n viata..si dak ti-a placut..poti reveni de cate ori ai ocazia..knd citesc ce-a scris sorana ma amuz copios..am retrait aceleasi momente(numai k eu am avut noroc cu mancarea..a fst foarte buna..si muuultaa...aveai de unde alege..)*cereri in casatorie chiar si de tipi care mai aveau acasa 2-3 neveste(asa k sa va faceti o idee..o camila valoreaza a gramada de aur..cateva kg)..*despre traficu din Egipt,mai ales din Cairo..tot ce pot spune e k fiekre se descurk cum poate..dar dak esti soferita poti face orice fel de greseli in trafic..nimeni nu va indrazni sa-ti atraga atentia...*cumparaturile sunt la ordinea zilei..ai..n-ai bani..tot te alegi cu cate ceva..*limba araba e frumoasa..mai ales knd stii ce inseamna cuvinte gen "gagik"..sau "ce buna e asta!"..si knd le raspunzi tot in araba la asemenea "complimente"..;))
Sorana knd mai plekti in Egipt..dak veti avea nevoie de vreun ghid..sa am anuntati ;)..

Anonim spunea...

Nici nu stiu cum am ajuns pe blogul asta :)cert este ca vreau sa stiu cum se spune ''gagik'' :)) in araba . :D